Sigorta 2022’de yüzde 36 reel büyüme gösterdi
Türkiye Sigorta Birliği (TSB), 2022 yılı 12 aylık prim üretim sonuçlarını açıkladı.
TSB’nin Bloomberg HT’de yayımladığı üye şirketlerden derlediği verilere göre sigorta branşı prim üretimi Aralık ayı sonunda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 123,2 artışla 235 milyar TL’ye ulaştı. Enflasyona göre ayarlandıktan sonra sektörün 12 ay sonundaki reel büyümesi yüzde 36 oldu.
Verilere bakıldığında sağlık sigortası, kasko, zorunlu trafik sigortası, yangın ve doğal afetler ve genel zararlar branşları 12 ay sonunda üretimiyle dikkat çeken branşlar oldu.
Yıl boyunca en çok konuşulan zorunlu trafik sigortasında prim üretimi 12 ay sonunda 2021 yılına göre yüzde 147,1 artışla 50,6 milyar TL oldu. Söz konusu şubede %50,4 oranında reel büyüme yaşandı.
Kasko sigortasındaki büyüme de dikkat çekti. 12 ay sonunda bu branşta 2021 yılına göre yüzde 211,5 üretim artışı oldu. Reel olarak prim üretimi yüzde 90 büyüme ile 44,5 milyar TL olarak gerçekleşti.
Bu arada TSB, iştirak sigortalarında 12 ay sonundaki verilerini de paylaştı. Üye şirketlerden derlenen bilgilere göre, 2022 Aralık ayının prestijiyle katılım sigortalarında toplam prim üretimi, 2021 yılına göre yüzde 120,4 artışla 12 milyar TL’yi aştı.
Hayat dışı şirketlere bakıldığında Türkiye Sigorta, 25 milyar TL’yi aşan üretimiyle 2022 yılında da liderliğini sürdürdü. İkinci sırada 23,7 milyar TL’lik üretimle Anadolu Sigorta, üçüncü sırada ise 22,3 milyar TL’lik üretimle Allianz yer aldı. Life Turkey’de Hayat ve Emeklilik 6,8 milyar lira ile liderliğini sürdürdü. Agesa 3,6 milyar lira ile ikinci, Anadolu Hayat Emeklilik 3,5 milyar lira ile üçüncü oldu.
TSB verilerine göre hayat dışı üretimin 204,1 milyar TL’si gelirken, söz konusu taraftaki büyüme geçen yılın aynı ayına göre yüzde 133,1 oldu. Enflasyona göre ayarlandıktan sonra, reel büyüme yüzde 42’ye yaklaştı. Hayat tarafında ise 12 ayda 30,9 milyar TL prim üretimi gerçekleşirken, buradaki büyüme geçen yılın aynı dönemine göre %74,1 olarak kaydedildi. Reel olarak %6’lık bir büyüme gözlendi.
Pandemi ile ilginin yoğun olduğu sağlık sigortasında prim üretimi 12 ay sonunda yüzde 130 artışla 30.1 milyar TL oldu. Tamamlayıcı sağlıkta yüzde 199 artışla 7 milyar 810 milyon TL prim üretimi gerçekleştirildi. Tamamlayıcı sağlıkta geçen yılın aynı dönemine göre reel büyüme yüzde 81,7 olarak kaydedildi.
Benli: Sağlık sigortası tercihi arttı
Sigorta gündeminde öne çıkanlar şöyle sıralandı:
Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Atilla Benli, sigorta sektörünün emek ve fedakarlıklarının büyük beğeniyle karşılandığını belirterek, sağlık sigortacılığının bu yöndeki çalışmalarının sağladığı koruma ve teminat bilincinin her geçen gün arttığının altını çizdi. . Benli, “Vatandaşlarımızın sektörümüze ve ürünlerimize duydukları güven, belirsizliklere karşı kendileri ve sevdikleri için oluşturdukları koruma kalkanını güçlendirme eğilimleri sayesinde önemli sonuçlar alındı” dedi.
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, “Sigorta sektöründe muadil yedek parça ve yeniden kullanılabilir parçaların kullanımının önünü açıyoruz.” dedi. Böylece hasar onarımında sigorta kesintilerinde eşdeğer yedek parça ve yeniden kullanılabilir yedek parça kullanılabilir.
SEDDK, trafik sigortalarında poliçeden kaçınmayı düzenleyen bir Genelge yayınladı. Genelge ile hangi durumların trafik sigortası satışını engelleyeceğine açıklık getirildi. SEDDK, genelgede yer alan kurallara uymayan firmalara; Trafik sigortasında veya tüm sigorta kollarında poliçe düzenleme ve yenileme yetkisi 3 günden az ve 30 günden fazla olmamak üzere süresiz olarak durdurulabilir.
AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken, “Groupama’nın Türkiye operasyonlarını satın almamızın ardından doğal olarak müşteri sayımız ve poliçelerimizde iyileşme bekleyecek; ancak bu hedefe tüm çalışanlarımız ve acentelerimizle birlikte ulaşabileceğimizi biliyoruz. Bu konuda yaratacağımız sinerjiye güvenimiz tamdır.”
Sigorta branşının lider şirketlerinden Anadolu Sigorta, kayıtlı sermaye tavanını 700 milyon TL’den 3,5 milyar TL’ye yükseltti.
Allianz en değerli marka
Sigorta komisyoncusu Aon tarafından hazırlanan bir rapora göre, doğal afetlerden kaynaklanan küresel sigortalı kayıpların, esasen sigorta için kaydedilen en maliyetli ikinci olay olan Ian Kasırgası nedeniyle 2022’de 130 milyar doları aşacağı tahmin ediliyor. Toplam ekonomik kayıp ise 313 milyar dolar olarak kaydedildi.
Allianz, dünyanın en değerli markalarının belirlendiği Brand Finance Global 500 listesinde en değerli 24. marka seçildi. Marka değerini yüzde 20 artırarak 46,7 milyar avroya çıkaran Allianz, aynı zamanda dünyanın bir numaralı küresel sigorta ve servet yönetimi markası oldu.