Perakende Satış Hacmi Mart Ayında Yüzde 286 Arttı
Sabit fiyatlarla perakende satış hacmi Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 28,6 arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu Mart ayı perakende satış endekslerini açıkladı.
Buna göre, sabit fiyatlarla perakende satış hacmi Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 28,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 17, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 38, otomotiv yakıtı satışları yüzde 17,8 arttı.
Sabit fiyatlarla perakende satış hacmi Mart ayında bir önceki aya göre yüzde 7,3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,2 azalırken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 12,1 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 3,8 arttı.
perakende cirosu
Cari fiyatlarla perakende cirosu Mart ayında yıllık bazda yüzde 88,9 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 96,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 108,8 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 28,7 arttı.
Cari fiyatlarla perakende ciro Mart’ta bir önceki aya göre yüzde 8,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 6,2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 12,2 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,5 arttı.